Fredag

Idag är det fredag.. Jobb ikväll, men resten av helgen är jag ledig..
Skönt! Dennis ska renovera sina föräldrars hall och jag ska nog plugga och åter plugga.
En annan sak jag verkligen ska ta tag i är gardiner.
Måste klippa av gardinerna i vardagsrummet på mitten så de inte är så breda och jag måste göra en kappa av en.
Har även tänkt sy i ordning gardinen till köket. Blev så inspirerad när jag köpte dom till vardagsrummet.
Vill ha gardiner överallt nu. Men i gästrummet får det faktiskt vara tomt.
Jag har mått lite konstigt de senaste dagarna, ont i huvudet och lite illamående.
Men jag hoppas jag inte håller på att bli sjuk.
I går morse ringde Sanna klockan sex och hade fått punktering.
Så jag klev upp och hämtade henne, Robin kom med ett däck, domkraft och som vi kallar det "hakkors", så vi lyckades byta. Jag är stolt över att vi klarade det och Dennis sa:
"Inte för att man ska vara imponerad av att tjejer byter däck, men jag är imponerad. Bra jobbat"
Haha, vi var duktiga! ;)
Vi började lite knackligt måste jag säga, vi förstod inte riktigt hur domkraften fungerade så vi fick lov att ringa Dennis och få en instruktion, sen började Sanna skruva i navkapseln. Det gick inge vidare så föreslog att vi skulle ta bort fälgen, som i detta fall var just navkapseln, det är inte så lätt att hålla reda på allt.. Jag vet ju att det heter så, men det kopplade lite fel i hjärnan just för stunden. När vi väl hade hittat de rätta skruvarna var dom hårt åtskruvade, vi fick lov att hoppa på "hakkorset" för att få lös dom. Så efter lite om och men var alla skruvar borta och det var bara att sätta fast det andra däcket.. Spännande alltså!
Vi åkte efter en vilostund och köpte julstjärnor, apelsiner och nejlikor.
Så nu är det lite julstämning hemma. Har inte tagit upp alla adventssaker, men ska försöka mig på det idag.
Näe jag ska försöka börja med mina sysslor.
Ha en mysig fredag!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag är också imponerad!! :)

2009-11-28 @ 18:16:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0