Glass

I söndags när Dennis städade nere i källaren hittade han min lilla glassmaskin och blev väldigt glad. "Varför har du inte sagt att du har en sån här?" Jag fick den från jultidningarna för några år sen. Mamma envisas med att köpa själv fortfarande. Nåväl, igår provade jag den för första gången. Började med att blanda ingredienserna i fel ordning, men till sluta blev det en hyfsad god glass ändå. Jag hittade lite smoothie bär i frysen som fick mixas ner. Helt okej smak, Dennis gillade dock inte eftersmaken.. Men, men jag var nöjd med tanke på att det var första gången. Jag ska försöka leta fram lite recept på internet och få till någon riktig goding. Jag vill helst göra sorbet, mums.. Någon som har något förslag? Juice och bär? Det går framåt i lägenheten just nu. Dennis är nästan klar med fläkten i köket. Han har satt in en spott i hörnskåpet, satt upp lampan i vardagsrummet och börjat dona nere i källaren. Jag har äntligen kommit mig för att skaffa gardinstänger och ska idag inhandla gardiner som ligger väntar på mig i en påse på hemtex. Jag hoppas att det blir bra, men det blir det nog! Missade just bussen till Umeå, får se om jag tar den som går 8 i stället. Eller om jag befinner mig hemma och pluggar till tentan nästa vecka. Har inte bestämt mig. Nu ska jag i alla fall äta fil och flingor. På återseende

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0