Måndag

God morgon! Mina 5 dagar i sträck på bion är nu avklarade och det har jag gjort bra. Det känns alltid lika bra när man har jobbat precis hela helgen. Jag har inte festat något, jag har bara jobbat, jobbat och jobbat. Popcorn maskinen är gammal och trött och ville vila sig i helgen, därför har vi sålt snacks som aldrig förr. Oj, oj, oj vad folket har köpt mycket! Vi fick hem i fredags och nu är det helt slut. Bra ätet gott folk! Måste berätta om min suraste kund igår. Det var en tjej som skulle gå med bror/pojkvän? och mamma/mormor? Vet inte vad utav dom det var men.. De var alltså ett sällskap på tre. För det första var de sura över att bokningen som dom gjorde den 5 november släppts den 8 november, men det kan jag förklara på så sätt att SF vill inte att någon ska hålla biljetter i flera veckor och sen strunta i att hämta ut dom. Så då har man tre dagar på sig att hämta biljetterna och har man inte hämtat ut dom får någon annan chans att ta dom. Så fungerar det. I af.. De hade bokat nya biljetter på tredje raden i mitten.. Jag sa vänligt att det finns platser högre upp på kanten, nämligen näst längst bak om dom hellre vill sitta där. Men det ville inte tjejen för det skulle bli så snett. Då förklarade jag vänligt att man absolut inte behöver sitta snett där, men hon vägrade inse. Jag sa att om jag var ni skulle jag sätta mig där bak, för dom platserna är de bästa vi har. Men icke.. Det roliga i denna historia var att tanten kom ut strax efter nio och frågade om dom fick sätta sig där bak. Självklart fick dom det, men varför inte lita på mig från början? Så, lyssna till biokassörskan ;) Dennis har precis åkt till jobbet och idag ska jag plugga, städa och kanske tvätta.. Jag börjar med en lugn morgon framför vakna med the voice. Ha en bra måndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0