Morrn, morrn!

Nu sitter jag här igen, kollar på vakna och försöker göra det sista på arbetet.
Jag har 7 timmar på mig, det är nästan en arbetsdag.
Så jag har hoppet uppe, I can do it! :)
I morgon är det avklarat och det känns underbart, måste nästan fira (om det går bra) ikväll.
Laga någon god mat och mysa med älskling. Hoppas han går med på det ;)
Men det är väl klart.
Han kröp för övrigt upp bredvid mig klockan 2 i natt. Jag förstår verkligen inte varför han tycker det är så skönt att sova i soffan?! Men jag kan hålla med om att det kan vara skönt ibland, men varje kväll?
Och jag tycker det är okej att somna en stund, men Dennis vägrar gå upp när jag säger åt honom.
Jag skulle med glädje springa upp till sängen om Dennis väckte mig ;)
För några år sen, säkert 5-6 då var jag så snäll med Dennis och vi sov i soffan lite nu och då.
Vi tog ner täcken och verkligen sov i soffan och det gjorde jag bara för att jag visste att han tycker att det är så skönt. Vilket offrande alltså ;)
Nu ligger det i släkten hos familjen Nilsson att sova i soffan. Jag kanske har sagt det förut, men jag tar det igen.
Nästan varje kväll är det någon som sover där. Ibland kan man komma dit och hitta 3 till 4 sovande själar i soffan. Oftast är det Victor, L-G och Sigrid. Det var faktiskt länge sen Rebecca sov där.
Men hon hade en period i sitt liv som hon vägrade sova uppe. Det varade nog i flera år.
I alla fall ett halvt.. Jag har alltid funderat varför, men har aldrig fått ett svar.
Min teori förut var att det spökade på hennes rum eller på övervåningen.
Och att hon därför inte vågade sova uppe.
Orsaken till den teorin är att de förut hade en hund som var lite skvettig och han kunde gå omkring och hoppa till utan att det var någon där, vilket är lite läskigt. Man har ju hört att hundar kan se övernaturliga saker.
Men vad vet jag..
Nu måste jag i alla fall vända mig till min kära svägerska och vän för att fråga, Rebecca varför sov du i soffan? ;)
Näe nu har jag spillt mycket dyrbar tid, så vi hörs efter redovisningen.
Håll tummarna för mig!

Kommentarer
Postat av: rebecca

hahaha! jaa, jag tror faktiskt att de var därför jag sov på soffan.. kommer inte riktigt ihåg.. vet faktiskt inte om jag ens visste då. men jag klarade iaf inte av att sova uppe, så de måste ju varit nått spöke eller nått som retades med mig :p möjligtvis livlig fantasi ;)

2009-11-11 @ 17:12:49
Postat av: Ida

Det var väl det jag visste.. Men nu är spöket snällt igen verkar det som. Eller så har du skrämt bort det! :) När man har fått för sig något så är det det som gäller. Jag vägrade ju sova i forsliden halloween förra året. Jag grinade mig till söms.. haha.. ;)

2009-11-11 @ 21:55:14
URL: http://idamarianne.blogg.se/
Postat av: rebecca

jaa, jag måste ha skrämt iväg de ;) haha, stackare. men jaa, jag var rätt så rädd där också, så jag förstår dig!

2009-11-13 @ 17:09:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0