Onsdag morgon eller kväll?

Sitter framför datorn och Dennis åkte till jobbet för 15 min sen.
Det är alldeles mörkt överallt och det skulle lika gärna kunna vara kväll.
Nu är det verkligen på väg att bli vinter. Mörkt när man vaknar och åker till skolan eller jobbet och mörkt när man åker hem. Nu fattas bara snö och jag längtar tills den kommer så det blir vitt och mysigt ute.
Det lyser som upp i mörkret. Jag längtar verkligen tills vi får sätta upp våran fina vita gran som vi köpte förra året.
Jag älskar den! Men den ska inte upp förrän veckan innan julafton, kanske lite tidigare.. Det ser ju så mysigt ut.
När jag var liten hade vi många traditioner, jag försöker att leva upp till dom fortfarande. Vi började inte pynta förrän dagen innan julafton. Den dagen var alltid så mysig och rolig. Alla hjälpte till att pynta och till middag äter vi alltid dopp i gryta och majskolvar. På julaftons morgon vaknade vi alltid med en tidning eller bok och en godispåse som mamma stoppat i våra fina små strumpor under natten och det var tänkt att vi skulle vakna till ljudet av julens klockor ring, den bästa jullåten någonsin. Jag som alltid var så spänd vaknade mycket tidigare och bara väntade på att musiken skulle sätta igång och mamma skulle komma och säga "Nu är det jul, God jul" och vi skulle få gofika och tända ljus. Det finns inget mysigare än den stunden. Den är nog bäst på hela julafton!
Det var lite om min jul.. Det finns många fler traditioner, men de jag beskrivit var de absolut bästa. Idag ska jag göra klart min hemtenta. Jag har ungefär 3 frågor kvar. Så det blir nog inga problem. Det känns faktiskt lite konstigt att inte ha sjukt mycket att göra, men det kommer säkert inom kort. Jag ska börja plugga till en helt annan tenta har jag tänkt. Så nog finns det mycket att göra alltid.
Näe nu önskar jag er en trevlig dag, det ska jag försöka ha!

Kommentarer
Postat av: Terese

JAG LÄNGTAR TILL JUL!! Det där är det absolut bästa på hela julafton! :D

2009-11-12 @ 20:09:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0