vandringen

Det blev vandring till slut och jag ångrar inte en sekund att jag följde.
Det var sjukt jobbigt, men verkligen en upplevelse!
Vi startade våran vandring på fredag morgon 9.15 och det första vi gör är att gå fel.
Så 11.30 var vi på utgångsplatsen igen och började om.
Vi gick alltså fel i två timmar! Vilket gjorde att hela vandringen blev så pass förskjuten att vi fick gå två timmar i mörker.
Vi kom fram till första stoppet vid 17 och då hade vi gått 1,2 mil om man inte räknar med felstegen ;)
Och då var det 1,1 mil kvar till stugan vi skulle sova i.
Så efter lite varmkorv och pulvermos fortsatte våran vandring.

Vi var helt slut till en början, men sen fick jag och Sanna upp farten och stannade inte förrän vi var framme i stugan. Vi trodde det skulle ta ungefär 4 h att gå, men vi lyckades på 2h och 50 min. Vi gick efter en skoterled och det var så mörkt att vi fick stanna vid varje pinne och lysa med ficklampa för att se nästa.
Och så gick vi över stock, sten och vattendrag.
men det gick väldigt bra och för att inte få panik i mörkret gick vi och sjöng om elefanterna som balaserar på en spindeltråd ;) Ni förstår inte hur grymt skönt det var när vi äntligen kom fram en halv timme före alla andra.
Vi jublade vill jag lova!

Dagen efter fortsatte vi våra sista 1,3 mil och det var väldigt drygt!
Sanna och jag hade ont i ett knä så det gick inte lika fort.
Det var så skönt att komma fram i Kittelfjäll på em.
Där fick vi oss en dusch och festade loss..

Det var en grym resa och  värd all träningsvärk, alla blåsor och blånaglar!
Detta ska göras om!

Så det var våran vandring.. Det finns bilder på facebook..
Ska lägga in här också, men pallar inte nu.

I veckan så har jag jobbat, jobbat och jobbat.
Måndag -Westcon
Tisdag -ISS och bio
Onsdag -ISS och bio
på Torsdag -Bio

Fredag är jag helt ledig från allt vad jobb heter.

Näe nu ska jag duscha för att sedan bege mig mot bion.

På återseende gott folk!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Oj, vad du jobbar Ida!

2009-10-01 @ 17:09:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0