Debatt

Haha, vilken knäppskalle som var med och debatterade för att förbjuda så kallade kamphundar.
Det är skrattretande.. Våran hund är en Amstaff, men inte kommer hon att bli en farlig hund.
Och det handlar ju faktiskt inte om hunden i sig utan det är ägaren till hunden som gör den farlig.
Han påstod att det bara var kriminella och aggresiva människor som har amstaff eller pitbull.
Om det är en kvinna som är ute och går med barnvagn och en pitbull då är det bara för att hennes karl sitter på kåken..
Det är så sjukt allt det där.. Ägaren gör faktiskt hunden.
Då tycker jag hellre att man måste gå en kurs eller vad man nu kan tänka sig för att få ha en hund. Sen vilken hundras det är spelar ingen roll.
I amstaffen har man t ex avlat bort kampen och de "dåliga" egenskaperna.
Som sagt så handlar det om ägaren till hunden.
Det finns vissa spånhuvuden som köper en amstaff bara för att dom tycker att det är en tuff hund med ett tufft förflutet och sen inte kan uppfostra dom..
Men herregud vilka fördomar det finns!
Kolla in debatten vettja! → http://svtplay.se/t/103450/debatt

Idag har jag än så länge bara fått se min lilla "kamphund" en timme.
Åkte tidigt i morse till Umeå och nu är hon i fors eftersom jag ska jobba.
Men ikväll blir det lite mys och i morgon på förmiddagen, jag längtar!
Hon har varit grymt duktig idag både hos sanna och när vi lämnade henne själv en stund för att kika på stan.
Hon har ett litet eget rum där hon sover om nätterna, så jag stängde in henne där.. Hon lyckades dock ta sig ut så när jag kom hem igen kom hon springandes från vardagsrummet, men inte hade hon hittat på något bus då inte.
Inte kissat eller tuggat på något. Inte ens slickat på tallriken som stod på soffbordet.
Jag är imponerad!

Nu ska jag fixa till mig lite för att sedan åka till jobbet!
Efter jobbet kommer Louise och Tyra :)
Ha en trevlig kväll mina vänner!
Kommentera gärna vad ni tyckte om debatten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0