En vecka

Nu börjar det verkligen närma sig med stormsteg.
Jag minns inte om det var tre eller fyra veckor sen vi bestämde oss för att ta valpen.
Men hur som helst är det till helgen vi ska hämta hem henne.
Och till våran fördel ska vi få hämta henne i Stockholm i stället för Linköping.
Så vi slipper åka ca 40 mil om man räknar fram och tillbaka.
Det jag ville komma fram till är att tiden gått fort i alla fall ;)
Igår insåg vi att om en vecka har vi den lilla krabaten hos oss och satte genast igång med diverse fix hemma.
Det är så mycket enklare att göra vissa renoveringar medan hon fortfarande är hos sin mamma.
Så vi slet ut de sista bitarna av golvet uppe i hallen och ska idag lägga nytt.
Jag har spacklat och slipat lite i trappen.

Det vi har tänkt hinna, som säkert kommer att bli svårt är:
  • Måla trappan upp vit, (trappan ner också, men det känns viktigare att hinna måla upp)
  • Lägga klart golvet uppe såklart
  • Måla klart väggarna i trappan
  • Måla ledstång, spalje och "hallmöbel" vit
  • Lacka golvet i vardagsrummet och hallen (kommer dock inte hinnas i veckan, det blir troligen nästa vecka. Så då får vi bosätta oss i fors i några dagar skulle jag tro)
  • Måla om på toaletten. ( Det skulle vara jätteskönt om vi hann göra det i veckan, men jag vet inte om det kommer att gå)
Sen finns det en massa små saker som går att göra. Jag har i alla fall städat upp och fixat lite i våran garderob så det ryms grejer där som hunden inte ska få tag på ;)
Det känns verkligen spännande det här med valpen, men jag tror och hoppas att det ska gå fint :)

På fredag bär det av efter Dennis har slutat jobba, eventuellt att han slutar lite tidigare.
Jag pratade med Emelie i lördags och vi skulle få komma till henne och Markus och sova :)
Så det blir jättetrevligt! Då får vi en trevlig fredag kväll och kommer förhoppningsvis iväg med valpen rätt tidigt på lördag..
Jag kan inte säga annat än att jag längtar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0