Onsdag

Idag är det alltså mitt i veckan igen.
Snart helg, vilket betyder jobb hela helgen och bara en vecka kvar tills vi ska hämta Tyra.
Det känns konstigt att vi snart  har en liten vovve som springer runt här hemma.
Idag har jag hunnit med att tvätta.
Råkade förstöra min fina och enda varma mössa.
Jag skulle ju inte ens tvätta den och nu är den på tok för liten.
Jag blir så arg på mig själv.. Undrar vart min andra mössa är.
Måste kolla i Fors om jag lämnat den där. Det händer ju lite titt som tätt att det glöms saker där.
Stackars Sigrid som får ta reda på allt skrot jag glömmer.

Ikväll kommer Sofia hit, vi har inte umgåtts på flera veckor så det ska bli trevligt.
Det blir nog en film antingen hemma i soffan eller på bio.
Jag vill se Farsan, den verkar grym!

Igår åkte jag iväg till Sanna och hon lagade en gudomlig middag.
Vi ville lyxa till det lite på tisdag kväll och bjuda våra pojkar på riktigt god mat.
Det blev fyllda potatisar, oxfilé inlindad i bacon och fläskfilé i marinad plus en sallad med bladspenat, ruccola, avokado och fetaost. Det blev väldigt smaskigt.
Till efterrätt blev det såklart semlor eftersom det var fettisdag.
En lyckad middag helt enkelt!

Nu ska jag försöka boka en tid med en golvgubbe som ska komma och kolla på vårat golv i vardagsrummet pch köket. Det ska nämligen slipas och lackas, helst innan nästa helg, men det känns ju lite väl snabbt.
Men vi får se hur det går..
Ha en trevlig mitt i veckan dag och kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0