Tupperware

Igår kväll tog jag bilen ut till Emmeli i Köpmanholmen.
Tupperware party stod på schemat.
Så då passade jag på att kika in hennes fina hus.
Jag vill också ha ett hus ju! :)
De hade i alla fall väldigt fint och mysigt.
Köket var väldigt fint, skönt när man inte måste göra om det!
Emmeli ska i alla fall vara nöjd med sitt hem!

Nåväl åter till Tupperware.
Jag köpte en bunke/skål vet inte vad man ska kalla det.
I alla fall en sån man kan förvara t ex kött när man har grillat och sådär.
Den håller i värmen väldigt bra. Både Sigrid och Sanna har dom, ni kan se den på bilden nedanför.

Och jag köpte en vispbunke med vispkrans så det inte sprutar över hela köket som det gör nu när jag vispar.
Så det var två väl behövliga grejer jag beställde.
Så där såg den ut

Det finns ju tusen saker i de där katalogerna som man gärna skulle vilja ha!
Men, men.. Man kanske ska ha en kväll hemma så man kan få lite bonussaker ;) Det kostar ju en del.

Idag kommer han som ska fixa vårat golv på nedervåningen, så det är bäst att jag städar ordentligt.
Måste i alla fall dammsuga och torka golven. Han ska bara komma och kolla vad vi behöver göra med det.
Det är ju rätt fräscht än, vi har ju inte haft det jättelänge.. Men nu när vi ska få hunden är det bra om det inte drar in kiss o dyl i träet. Så det blir nog bara en finslipning och lack..

Näe nu kallar magen på frukost..
Ha en bra fredag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0