Söndag på bion

Idag är det söndag, solen skiner som sig bör och jag sitter inne på en tom biograf och jobbar.
Är något less nu.. Har varit här sen två och jobbar till halv tio. Drygt!

Igår tog jag med mig Sofia, Dennis och min underbara Tyra till Markus och Emelie för en förfest med utgång på Harrys som mål. Det var väldigt roligt och trevligt! Ute träffade jag en massa kompisar som man bara träffar på sommaren. Roligt! Idag känns det dock mindre roligt. Men jag mår bra..

I morse var det sista valpkurs tillfället. Vi fick först träna inkallning, sen blev det avslutningsfika och bus.
Tyra är jätteduktig och kan inkallning så bra. Hon kan allt när det gäller grunden, så som sitt, ligg, stanna kvar och så.
Det hon har problem med är sin sociala bit. Hälsa och träffa nya människor och hundar. Hon blir så glad hela tiden. Visst är det bra, men det blir jobbigt i längden. Och om det är någon som är rädd så är det inte roligt med en överglad hund som kommer mot en. Men hon är duktig. Hon skötte sig fint på förfesten igår och alla är imponerade över att en snart 7 månaders valp är så lugn. Så det känns bra i alla fall! Vi åkte till stugan från torsdag till fredag och där var alla syskon utom fredrik plus mina underbara syskonbarn, det klarade Tyra galant!
Klara och Linnea gick och drog i kopplet och Klara lekte med henne när hon tuggade på sitt ben. (tuggben) Hon hoppade inte upp på dom en enda gång och jag är väldigt stolt över att hon kan behärska sig när det gäller barn.
Vårat mål är ju att hon ska vara den perfekta hunden och det är inte så långt ifrån. :)
Vi sov för övrigt i tält där, eftersom att det var så många som övernattade. Tyra vägrade sova någon annanstans än mellan mig och Dennis och tur var väl det när det blev kyligare framåt natten. Jag använde henne som element och det blev nästan för varmt. Hon är helt enkelt en underbar hund! Vi kunde inte hittat en bättre.

Nu ska jag försöka bli lite bättre på att uppdatera och lägga upp bilder.
Jag ska tinga åt mig alla bilder från midsommar, bröllopet och festen igår.

Nu ska jag vara lite social med maskinisten.

Ha en trevlig söndagkväll gott folk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0