Rackarns lackning

Nu i efterhand visar det sig att vi inte skulle ha lackat våra golv.
Igår när vi ställde tillbaka och kopplade in diskmaskinen började den läcka.
Vi upptäckte det tyvärr inte på en gång utan efter några timmar, vilket resulterade i ett golv fullt med vatten.
Golvet har alltså sugit upp en massa vatten och missformats.
Jag vet inte alls vad som händer nu, men det känns väldigt surt att vi lagt ut pengar på en lackning och sen förstörs golvet så vi troligen måste slipa om det och lacka om det.
Men den här gången gör vi det nog själv, vi hade nog kunnat få lika "bra" resultat som dom som gjorde det.
Surt känns det i alla fall! Men vi får tacka våran fina hund som upptäckte vattnet.
Jag trodde att hon stod och drack vatten ur sin skål, men när jag vände mig om ligger hon under diskbänken och dricker.

Gårdagen var alltså inte den bästa i mitt liv.
Ingen ordning är det här hemma och jag blir frustrerad när det inte går att hålla rent!
Jag hatar känslan av stress som jag har just nu.
Vill att vårat hus ska bli fint och rent på en gång.
Jag vill måla om toaletten, göra klar trappan, få lister och socklar på alla ställen där det behövs!
Hoppas vi får något gjort idag i alla fall!
Mina älsklingar ligger nere i soffan och sover och har gjort det sedan 6 i morse.
Måste försöka få upp dom.. Vill ut och leka med vovven så hon blir av med lite energi.
Igår hade hon liksom jag en tråkig dag, så jag vill gärna gottgöra henne!

Hon är så fin min lilla plutt och skulle inte kunna vara utan henne nu.
Hon har fått ett eget litet rum i en skrubb där hon har sin korg som hon sover i och sådär.
Här om morgonen låg jag och lyssnade på henne och hon har tidningspapper på golvet om det skulle hända en olycka. Då fick jag för mig att hon skulle börja äta på det och sätta det i halsen.
Så jag fick lov att kliva upp och titta till henne.
Man blir så hispig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0