Vakna tidigt

Jag som hade tänkt vakna tidigt i morse för att sätta igång med spackling och slipning.
Klockan ställdes på 6.30, men inte vaknade jag då..
9.15 tyckte väl min kropp att jag var utvilad..
Vad hände egentligen med väckaren? Det måste ha blivit något fel..
För inte har jag hört något..Men, men..

Tyra är hos svärföräldrarna och de verkade inte ha något för sig idag, så det gör nog inget att det tar lite extra tid för mig att fixa.. Jag ska i alla fall måla ett varv och städa upp lite innan jag beger mig för att hämta henne.

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra i helgen.
Mamma och pappa + syskon är i stugan.. Ska jag åka dit?
Jag vet ärligt talat inte om jag ska orka.
På lördag blir det i alla fall Örnexpo och sen ta hand om Alice.
Möjligtvis blir det grill hos Sanna och Robins grannar också..
Så stugan blir i så fall torsdag-fredag, men det känns lite drygt måste jag säga.
Vet inte ens om jag får plats någonstans med Tyra..
Det finns ju inte jättemycket sängplatser och så..

Jag måste bara beklaga mig om kvällen igår på bion.
Herregud vilken kväll säger jag bara..
Fast nu efterhand känns det inte som att det var så stor grej, men jag var helt slut när jag stängde.
Det började med att systemet var segt, sen stängde det av sig flera gånger.
Och efter ett tag så kom det inte ut några biljetter, bara kvitton..
Så jag fick bli guidad av Åke, en chef i stockholm.
Vi försökte fixa felet via telefon och provade allt man kan prova.
Det tog oss 40 minuter innan systemet ville fungera på riktigt igen.
Så sista föreställningen stängde det bara av sig två gånger.
Jag blir så stressad när kunderna måste stå och vänta för att systemet är segt.
Som tur var så kom det inte så mycket folk på första.
Men det var premiär på Robin Hood så på sena skulle det komma ca 70-80 st.
Så då behövde jag hjälp.. Då var det ingen som kunde komma, fast vi har jour så att den som har jour ska komma oavsett.. Men.. hon skulle ut och hade stängt av telefonen..  Tillslut kunde Monika ta sig till stan och hjälpa mig och skönt var det.. Det hade blivit ännu mer kaos om inte hon hade kommit.

Oj, vad långt det blev.. Jag förstör om ni inte orkat läsa det :P
Nu ska jag åka på affären och köpa slippapper..
Sen ska här sättas igång..
Hoppas ni får en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0