Tisdag

Idag ringde Sofia och hon kom hit för att plugga med mig.
Jag fick hjälpa henne med lite matte. Inte för att jag vet om hon blev klokare, men.. Lite kanske.
Saknar matten från gymnasiet, den var rolig.. Matte är nog det enda jag gillar.
Sa till Sofia att jag lätt skulle kunna sätta mig med hennes bok och bara räkna för nöjets skull..
Knäppt.. Tänk om det skulle vara så med allt man läste.. Vad enkelt det hade varit!
Jag fick i alla fall lite pluggat på samma gång, det är lättare att plugga när man har någon annan som pluggar bredvid!

Ikväll funderar jag på att åka till Sanna, tror dock att jag stannar hemma och sparar bensin.
Måste städa lite här hemma också, kommer inte hinna någon annan dag känns det som.
I morgon ska jag jobba på strängbetong igen och på kvällen ska jag till fors för att fira Rebecca som fyller 18.
Undrar om hon har uppkörning i morgon.. Spännande!
På torsdag ska jag till Umeå och plugga och på fredag drar vi iväg på våran årliga fjällvandring.
Kollade förresten vädret i fjällen för helgen, och det ska bara regna.. Sol fram till torsdag och regn fredag, lördag, söndag och måndag.. Sen sol igen tisdag.. Regn precis de dagar vi är där.. Typiskt!
Men det blir nog trevligt i alla fall och man vet ju aldrig med vädret, det kan ju hinna ändras.
Jag hoppas!

Nu ska jag slita mig från datan och ta tag i hemmet..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0