Torsdagmorgon

Idag är det torsdag igen, veckorna minst sagt flyger iväg.
Fast jag tycker egentligen att veckorna går sakta, tills det blir torsdag.
Jag har ofta torsdag mitt i veckan, vilket gör att dom känns långa.
Jag tror att Dennis jobbande på ulvön är en bidragande effekt till mina långa veckor också, men sen när väl torsdag kommer känns det som att det gått fort. Konstigt! Dennis kommer hem antingen ikväll eller i morgon, vilket betyder att jag måste städa idag. I alla fall fram till 13.45, sen bär det av till Umeå.

Kvällen igår kan man kalla frestelsernas kväll. Smörgåstårta som är min favorit bland favoriter och en massa fika.
Jag som äter GI får inte äta något sånt. Som tur var hade Sigrid anpassat pajen till GI-paj. Så det fick jag i alla fall äta. Och den var grymt god! Men oj, vad sugen jag var på allt annat. I alla fall smörgåstårtan.
Jag är inte så jätteförtjust i kakor, vilket är bra. Det jobbigaste är godis och mackor.
Mackor för att det är så fruktansvärt gott med en massa goda pålägg + att det är så enkelt att slänga ihop en macka. Jag drömde t o m om mackor i natt :P
Nåväl, det hårda livet med GI ska hålla på i minst 6 veckor till och jag hoppas kunna gå ner 1 kg/vecka.
Mitt mål är att gå ner 10 kg egentligen, men det tar nog ett tag och det var år och dar sen jag vägde så.
Så jag får väl nöja mig med 8 kg. Har gått ner 1 i alla fall.. Men då fuskade jag förra veckan.
Så nu blir det stenhårt! Sen gäller det att hålla sig kvar på den vikten. Men jag ska kämpa. Vill ju vara fit innan jag ska försöka bli gravid. Jag skulle vilja ha ett gymkort och ork/tid att åka på gymmet varje kväll.
Men jag ska troligen börja spela innebandy igen, vilket känns väldigt roligt! :)
Hoppas det blir som på gamla goda GK tiden! ;)

Näe nu ska jag ta tag i något här hemma igen.. Säger det varje dag, men det finns alltid något att dona med.
Så ha en bra dag!
Här får ni en gammal bild på Sofia, mig och Kickan! :)
Tyra har ätit upp våran kamera. Det fungerar bara att kolla på bilderna på kameran, inte att knäppa. Rackarns hund :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0